La xarxa nocturna d’autobús s’amplia amb noves línies i més freqüències de pas

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha creat dues noves línies de NitBus (N23 i N24), que reforçaran els serveis existents a la ciutat de Barcelona, la qual cosa suposarà el desdoblament de les línies actuals N3 i N4, per tal de donar resposta al fort increment de demanda i evitar la saturació d’algunes línies específiques de bus metropolità nocturn. Per assolir aquest objectiu, l’organisme metropolità també ha millorat tres línies més: l’N28, l’N13 i l’N6.

Vista interior d'un bus nocturn

Vista interior d'un bus nocturn

29/04/2025 - 11:31 h - Mobilitat i transports

Desdoblaments de les línies N3 i N4 i creació de les línies N23 i N24

L’N3 es desdobla amb una nova línia, l’N23. Per reforçar la línia N3, que circula entre Can Cuiàs – Ciutat Meridiana i Collblanc, l’AMB ha creat la nova línia N23. Aquesta connectarà, a partir del 30 d’abril, l’estació de Sants i l’Esquerra de l’Eixample amb el centre de Barcelona, i oferirà una connexió més ràpida amb Montcada i Reixac per l’avinguda Meridiana. Amb aquesta mesura, s’estalviarà fins a 20 minuts entre els dos municipis.

A Barcelona, totes dues línies comparteixen part del recorregut (avinguda Meridiana, gran via de les Corts Catalanes i fins al carrer d’Aribau), de manera que les sortides coordinades permeten una freqüència de pas aproximada de 10 minuts al tram comú.

L’N4 manté el recorregut entre els barris d’Horta i el Carmel fins a la plaça de Catalunya. Ara, a més, continua per la ronda de la Universitat, la ronda de Sant Antoni i l’avinguda del Paral·lel fins a l’Estació Marítima (WTC) i dona cobertura als barris del Poble-sec i Sant Antoni. La nova N24 comença a la Barceloneta, passa per la plaça de Catalunya, segueix fins a Canyelles i acaba el recorregut a la plaça de les Roquetes. Amb una freqüència de pas de 20 minuts, facilita una nova connexió des de Nou Barris i la Vall d’Hebron amb el centre de Barcelona.

Ampliació i millores de les línies N28, N13 i N6

Per millorar la línia N28, que actualment connecta el Fòrum – Diagonal Mar amb Collblanc, es prolongarà, a partir del 30 d’abril, a l’Hospitalet de Llobregat, amb deu noves parades, per donar cobertura a tot l’àmbit de Pubilla Cases, la Florida i Can Serra, que fins ara no disposaven de servei de NitBus, i evitar, així, la saturació de les línies N2 i N14.

D’altra banda, l’AMB també ha retallat el recorregut de la línia N6, que connecta Barcelona amb Santa Coloma de Gramenet, passant pel litoral, plaça de Catalunya i Nou Barris. A partir del 30 d’abril, a l’àmbit de Nou Barris, la circulació de la línia N6 quedarà limitada a Canyelles, i tot el recorregut pel barri de les Roquetes quedarà cobert amb la nova línia N24.

Finalment, a la línia N13, que connecta Barcelona amb Sant Boi, s’ha millorat la cobertura al barri dels Camps Blancs. A banda, el recorregut de Barcelona a Sant Boi es passa a fer pel carrer de Sepúlveda, i no per la Gran Via, com fins ara. D’aquesta manera, les dues línies que van al municipi de Sant Boi (N13 i N20), faran el mateix recorregut i les mateixes parades.

NitBus, el servei de bus nocturn de Barcelona i l’àrea metropolitana

El NitBus és el servei de bus nocturn que arriba a 18 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona. Actualment, l’AMB disposa de 176 vehicles que circulen de 22.30 a 6.00 hores, amb una freqüència de pas de 20 minuts. Amb les millores implantades, el servei de bus metropolità nocturn amplia l’oferta i arriba a les 23 línies.

El NitBus també ofereix el servei de parades intermèdies a demanda, per una mobilitat més segura i equitativa. Aquest servei vetlla per la seguretat dels col·lectius més vulnerables, com les dones i els menors, i permet que els usuaris s’aproximin al màxim possible a la seva destinació en horari nocturn. Actualment, ja funciona en trams concrets d’algunes línies i pròximament l’incorporarà tot el servei de bus nocturn de l’AMB que circula fora de l’àmbit de les rondes de Barcelona.

Finalment, tota la flota d’autobusos del NitBus disposa de càmeres de videovigilància, i les marquesines noves instal·lades disposen d’il·luminació nocturna, mesura que ha permès reduir notablement el nombre d’incidents registrats en matèria de seguretat.